fredag 26 september 2008

TokyoMilk Parfumarie Curiosit och många andra prover.

Idag är det löningsfredag och jag har tydligen varit en snäll och duktig hemmafru för inte nog med att maken tyckte det var okej att jag beställde de prover jag föreslog utan han ville dessutom att jag skulle beställa ytterligare en liten provflaska Musc Ravegeur från Frederic Malle. Tydligen har den blivit storfavorit hos honom, så det blir nog till att spara ihop till en fullstor flaska snart. När jag ändå var i farten beställe jag också Lipstick Rose och Dans tes Bras från http://www.editionsdeparfums.com/ man får beställa tre rejält tilltagna sprayprover för 10 Euro och jag kan verkligen rekommendera det. Har nu snart provat igenom alla och det är ett kärt besvär.

Sen blev det lite smått och gott från http://www.luckyscent.com/
De har verkligen mycket att erbjuda och snabb service, frakten från USA går på rimliga 5 dollar om man beställer prover och det känns väldigt överkomligt. Jag beställde Lonestar Memories från Tauer Perfumes, jag har tidigare provat L'Air du Desert Marocain från Tauer och hoppas på att tycka om Lonestar Memories lika mycket.

Sen blev det tre doftprover från Comptoir Sud Pacifique; Amour de Cacao, Matin Calin och Vanille Canelle. Jag känner jättemycket för mer gourmandbetonade dofter så här på hösten.

Och slutligen fick det bli tre prover från Pilar and Lucy; To twirl a girly, The exact friction of Stars och Tiptoeing through chambers of the Moon. Ärligt talat mest för att flaskorna är så underbart söta och namnen med, men flaskorna ser jag ju inte röken av då jag ju bara beställer små provrör.

Och fortfarande var jag inte nöjd, utan slängde även in en order hos http://theperfumedcourt.com/
Här blev det en knippe prover från Ava Luxe som jag hört så mycket positivt om; Film Noir, Noel Blanc, Nude Musk, Love´s True Bluish Light och Vamp.

Och så ett gäng från TokyoMilk Parfumarie Curiosite, även där var det flaskorna som fångade min uppmärksamhet först, jättesöta. Vill man ha fullstora flaskor kan man köpa dem bland annat hos: http://www.beautyhabit.com/tokyomilk.html (har själv inte köpt något därifrån, så vet inte hur bra och pålitliga dem är, men det ser OK ut). Från TokyoMilk valde jag att prova:
Honey and the Moon, Poe´s Tobacco, Paper and Cotton, Lapsang Su Chong och Dead Sexy.

Sist men inte minst slog jag på stor och beställde ett sprayprov på 2,5 ml med Worth Courtesan, ytterligare en doft som jag varit nyfiken på ett bra tag och hört mycket positivt om.

Återkommer förstås med recensioner av ovanstående längre fram, men det kan nog dröja ett tag.

Inga kommentarer: