måndag 11 oktober 2010

Mellansnack...



Som iallafall några bloggläsare vet var det dags för den gemensamma BPAL-beställningen. Har betalat med paypal massor av gånger, men i somras blev det nåt strul. Jag fick skriva till paypal-support och så småningom löstes problemet. Därför trodde jag förstås att vår sambeställning nu, ca. två månader senare skulle gå smidigt.

Men nej, det bidde ingenting. När det var som värst såg jag ut ungefär som filuren på bilden här ovan. Frustration och huvudvärk! Har fortfarande inte listat ut vad som är fel med paypal-kontot, får nämligen olika felmeddelanden varje gång. Så tyvärr, någon sambeställning lyckades jag inte få iväg. Dock, alla inblandade i beställningen har fått mail av mig, så jag skickar tillbaka pengarna så fort som möjligt.

OM någon som vet att de varit med på sambeställningen inte har fått något mail av mig, så hör av er. Mitt hotmail-konto verkar nämligen också fungera lite som det vill. Därför har jag nu en alternativ mail-adress, nämligen:
torebella at gmail dot com (dvs. at =@ dot=.)

Varför är det ofta så att när nåt slutar funka följer nästan alltid nåt annat med?

Nåja, allt är inte elände. Har ju massor att se fram emot, bland annat Stockholm på lördag. Hoppas "alla" är med på att vi träffas på NKs parfymavdelning vid 12-tiden. Ni som vet att ni kommer att dyka upp kan väl lämna en kommentar så vet vi alla på ett ungefär hur många som kommer.

Den här gången ska jag vara mer systematisk hade jag tänkt, självklart tar jag med en penna för att hålla reda på vad jag testar! Sen har jag börjat fundera på vad jag ska ha på mig, vill ju kunna komma åt armarna utan allt för mycket tjocktröjor och jackor i vägen! :) Ska bli himla kuligt iallafall.

Det är mycket roligt på gång, i slutet av denna vecka eller början på nästa kommer jag att ha den största utlottningen hittills på bloggen. Missa inte det! Massor av spännande dofter som dyker upp här, bland annat nåt för mina manliga läsare, nåt för er som söker efter 100% naturliga dofter och förhoppningsvis en nyhet (hoppas jag) hela vägen från soliga Kalifornien...

Jajo, det där familjedramat som jag har pratat om kommer också...

Med frost på morgnarna är det ingen tvekan om att hösten kommit för att stanna och därmed är det dags att njuta av lite mer kraftfulla parfymer. Sitter också och grunnar på höstfavoriter hittills i höst, vilka är dina? Har du några gamla älsklingar som du aldrig får nog av eller har du fått någon eller några nya höstfavoriter?

Märker att det hänt en hel del med min parfymsmak under det senaste året. Några av förra årets höstfavoriter står och samlar damm, medan andra fortfarande funkar. Andra som jag inte gillade så värst förra hösten har jag plötsligt börjat uppskatta nu...

Mer om det också längre fram...

Pic: karlonia.com

5 kommentarer:

em sa...

Mycket spännande att se fram emot alltså! ;)
Min favorit-favorit (höst eller inte)just nu är såklart Korres pepper-jasmine-o.s.v. Att den sen råkar vara perfekt i det varm-kalla höstvädret vi har här är en bonus. Så glad över att jag fick testa den!

susanna sa...

vad tråkigt med BPAL! om det blir en ny sambeställning så säg till mig, ok? Jag hoppas verkligen att jag får bli tillräckligt frisk för sthlm på lördag *vill* !!
spännande med utlottning :D

rebella sa...

em: Vad kul att du gillar den, men det är du inte ensam om. De flesta som testat den brukar tycka mycket om den. Jag med. :)

rebella sa...

susanna: Jo, jag hör av mig om det blir fler försök.

Vore kul att träffas i Stockholm. :)

Maria sa...

Min höst favorit är Hindu Kush som jag älskar, den känns nära och tröstande...
Jag dyker upp i NK på lördagen, spännande med den träffen...