fredag 15 oktober 2010

Star Sign perfumes - Libra (för män)



Om Capricorn var den första doften av de tolv olika herrdofterna som jag la märke till, så kan Libra (Vågen 24/9-23/10)mycket väl vara den doft som vinner i långa loppet. Inte lika omedelbart uppseendeväckande, charmerande eller annorlunda, men ändå la jag märke till den ganska snabbt.

Libra har noter av tuberose, kardemumma, kanel, viol, vetiver och tolu bland annat. Det här ger en härligt mörk, mystisk och alldeles bedårande violdoft. Visst, den är avsedd för män och jag gillar absolut tanken på en tydlig violdoft för män, men varför låta dem ha den här underbara doften ifred?

På mig blir Libra en mystisk, vibrerande och mörk violdoft med maskulina inslag utan att bli för maskulin. Ett slags gotisk, lite melankolisk typ av doft. Den är torr, stram och aningen kall, vilket får mig att tänka på gamla grå stenkyrkor, små nyutslagna violer i gryningens grå ljus, viktorianska miljöer och en vemodig pianokonsert. Ja, Libra verkar vara en doft fylld med känslor, känslor åt det vemodiga, bitterljuva hållet, men utan att för den skull kännas deprimerande. Faktum är att det är en doft som jag tycker passar utomordentligt till oktoberfödda vågar, oktober är ju en lite melankolisk månad (iallafall för mig), och vågar brukar sägas vara ett känslomässigt tecken.

Oavsett vad man tror om astrologi är Libra en doft jag gärna återvänder till, om något påminner den mig lite om en annan violfavorit, nämligen Ava Luxes Midnight Violet.

Jag rekommenderar Libra till alla som är det minsta nyfikna på astrologi, men också till er som vanligen uppskattar viol i dofter och som söker efter en mörk, lite mystisk unisex-violdoft. Libra, kan mycket väl vara det du söker!

Libra har god hållbarhet och medium sillage. Är du nyfiken på att veta mer om Libra? Eller kanske vad CnR Create har att erbjuda för andra dofter? Mer information hittar du här:

Jag har valt att skriva om de två dofter som fångat min uppmärksamhet mest, vilket inte betyder att de andra tio på något sätt skulle vara dåliga eller ointressanta. Men, trots allt handlar det ju om herrdofter och personligen har jag svårt att trivas i dofter som blir "för" maskulina. Några av dofterna passade mig inte alls, bland annat hade jag lite svårt för Sagittarius (Skytten), samt Aquarius (Vattumannen), men det kan ju vara de två som passar dig bäst. På maken doftar Taurus helt fantastiskt gott, maskulint, varmt och tryggt, medan den inte alls passar mig och jo, maken är född i Oxens tecken!

Missa inte utlottningen som dyker upp här snart!


Pic: horoscopos

Inga kommentarer: