lördag 22 januari 2011

Ava Luxe - Vanilla Musk






Om du kan se bilderna här ovan, så kan du förmodligen också föreställa dig hur de doftar? Mer än så behöver jag egentligen inte skriva om Ava Luxes gudomliga, men enkla doft Vanilla Musk. Om Indults Tihota är dotterns favoritvanilj, så är Ava Luxes Vanilla Musk min.

Den var med som ett litet prov parfymolja när jag gjorde min beställning före jul och redan vid första användningen föll jag för den totalt.


Den är söt, utan att bli sliskig. Fyllig, utan att bli tung. Det är inte nåt konstigt med den, som vanilj för människor som inte egentligen gillar vanilj, utan det här är en vanildoft för vaniljälskare som inte har alls något emot vanilj som är saftig, gourmandisk, söt, len, krämig och helt enkelt alldeles fantastiskt vaniljig! Den har en vag muskbas, som på mig förstärker och fördjupar doften, men det är en ren och okomplicerad musk som inte tillför särskilt mycket i sig själv (enligt mig).

På mig doftar för övrigt Vanilla Musk minst lika gott som Indults Tihota och alltså såg jag min chans att påverka yngsta dottern i en lite mer ekonomisk riktigt, men hon är inte så lätt att övertyga som jag trodde. Hon menar att Vanilla Musk doftar beskt på henne och inte går att jämföra med Tihota som för henne helt enkelt verkar vara "the real thing". Så visst, hur man upplever Vanilla Musk kan handla om hudkemi, med min hudkemi och mitt doftsinne är den iallafall så nära en perfekt vanilj som det går att komma.


Min nästa beställning hos Ava Luxe kommer definitivt att innehålla -minst- en flaska Vanilla Musk parfymolja. Någon som testat den i eau de parfum förresten?

Hållbarheten är god, men något under medel för en doft från Ava Luxe. Sillaget är hudnära. Kort sagt, en vaniljparfym för människor som uppskattar vanilj. På grund av sin enkelhet och att den är i stort sett linjär så går den nog utmärkt att ha som bas till alla möjliga dofter som man tycker kan behöva en söt vaniljförstärkning.

Inga kommentarer: