måndag 6 oktober 2008

Jag älskar att få post!

Efter en trevlig helg hos äldsta dottern och hennes i familj har det så åter blivit måndag. Jag hoppades redan igår kväll att jag skulle få lite trevliga prover med posten idag och jag hade rätt!

Det första som anlände var mina prover från Frederic Malle och det är en alldeles underbart lyxig känsla att få kvittera ut ett paket vid dörren med parfymer från Frankrike. Även om jag nu har gjort det några gånger så känner jag mig alldeles pirrig. Och att sedan få spraya på sig av de dyrbara dropparna... *mmmmm* Det är lite som att gå och handla på ICA med vanliga kläder, men ha sina lyxigaste och sexigaste underkläder på utan att någon (förutom maken kanske) vet om det. Ja, jag utgår ifrån att inte många i min lilla håla hört talas om parfymer från Frederic Malle.

Frederic Malle skickar generösa sprayprover och den här gången blev det Musc Ravegeur till maken, som luktar gudomligt på honom, men bara så där på mig. Lipstick Rose, vilken jag inbillar mig är en rosparfym som inte tar sig själv på så stort allvar, men det återstår ju förstås att se, eller rättare sagt lukta. Sist, men inte minst kom också ett prov på Dans Tes Bras, Editions de Parfums senaste skapelse av en av mina favoritparfymörer; Maurice Roucel. Dans Tes Bras blev den jag bestämde mig för att prova först. Det spritter i fingrarna av längtan att få skriva lite om den, men jag känner att jag inte kan göra den rättvisa förrän jag har fått prova den några gånger, men en recension kommer förstås att hamna här förr eller senare. (Inser att jag har massor av parfymer att recensera)

Mitt stora sprayprov på Worth Courtesan från The Perfumed Court kom också idag, liksom de prover jag beställt från Luckyscent. Jag känner att jag härnäst nog kommer att vilja bekanta mig med Worth Courtesan, som känns som en parfym jag längtat efter att få testa länge, även om jag inser att jag nog bara känt till den i högst ett halvår. När man väl hamnat i parfymträsket går det fort utför eller vad man nu ska säga. Efter bara någon månad slänger man sig världsvant med olika fraser som bara andra parfymnördar kan förstå och relatera till. Jag är dock fortfarande så pass ny att jag vill prova "allt" som kommer i min väg, jag har ännu inte riktigt ringat in favoritparfymörer, parfymhus och doftnoter... även om jag kommit en bit på väg.

Jag roas mycket av att dela ut små prover på parfymer till släkt och vänner, jag försöker begränsa mig något och ge bort sådant som jag tror de kan uppskatta och passa i. Äldsta dottern har en klar talang för att bli parfymnörd också, hon medger att hon också börjat tänka och fundera mycket på parfymer så jag fyllde på två små rör med Tocade och Shalimar åt henne, medan vi var där fick hon lukta på Neil Morris October som jag tagit med och det glittrade så i hennes ögon när hon fick testa den att jag gav bort det sprayprovet också, jag gillar visserligen October, men på henne märktes det att det var mer än så, rätt parfym till rätt person är väl en rimlig tes?

Inga kommentarer: