söndag 12 september 2010

Sambeställning Black Phoenix Alchemy Lab


Då jag nämnt det tidigare har det verkat finnas ett intresse för en sambetsällning från Black Phoenix Alchemy Lab (BPAL). Så det börjar vara dags att fundera på vad du vill ha därifrån.
De har massor och åter massor att välja mellan och varje gång jag tittar in upptäcker jag nya doftoljor som jag vill prova!

Priserna är 17.50 $ för 5 ml parfymolja i flaska som på bilden ovan.
Imp´s ears (impar dvs. prover) rymmer 1 ml och kostar 4 $ styck eller 6 för 22 $.
Frakten går på 14 $ och då kan vi beställa upp till 2o flaskor el. 240 impar. Själv tänker jag nog beställa två 5 mls och en eller två gånger 6 prover.

Har du inte provat något från BPAL rekommenderar jag att du beställer impar till att börja med, somliga älskar nästan allt vad BPAL gör, medan andra tycker att deras oljebaserade dofter inte passar dem alls. Själv är jag lite splittrad, jag älskar somligt och skrubbar av mig annat fortare än blixten!

Vilka impar eller flaskor du ska köpa får du bestämma alldeles själv, ett tips är att leta på olika favoritnoter med hjälp av deras sökfunktion. Annars kan du ju helt enkelt gå efter de namn du tycker om eller vilket annat system som känns funktionellt för dig.

Så vad göra? Jo, bestäm vilka dofter du vill testa, skicka en lista med de önskade dofterna (OBS! Var tydlig med om du vill ha impar eller stora flaskor) till min e-mail, jag knåpar ihop en lista utifrån vad alla vill ha, räknar ut vad var och en ska betala i svenska pengar, även inklusive frakten från mig och hem till er. Jag kommer förmodligen skicka iväg beställningen i månadsskiftet sept/oktober så du har någon vecka på dig att fundera. När allt är klart får du överföra den summa pengar som motsvarar din del av beställningen till mig. Beställningen görs sedan via Paypal och alla som är med på beställningen kommer att få info av mig om när paketet sedan skickats från BPAL.

Räkna med minst 2-3 veckors väntetid innan paketet skickas. När jag senast beställde från BPAL tog det sammanlagt sex veckor från beställningen var lagt tills jag hade min beställning hemma. Jag tror de har mer att göra under hösten (med Halloween och jul på gång) så kanske har vi vårt paket framme först i slutet av november el. början av december.

Ofta får man massor av extra-impar med som liten bonus, jag kommer att försöka fördela dessa så rättvist som möjligt, delvis baserat på vem som beställt för mest pengar osv. Förhoppningsvis kommer alla att få iallafall ett extraprov var, men jag kan inte lova det!

Vilka kan vara med på sambeställningen?
Alla som läser detta och kan betala för sin del av beställningen senast i slutet av september OCH hinner bestämma vad den vill prova innan dess OCH förstås, litar på att jag sköter beställningen och inte försnillar era pengar och åker på semester till Säffle för dem. *muhahahaha*

Man kan inte gilla allt från BPAL, men jag kan iallafall lova att det är kul att testa deras dofter. Jag ser fram emot att bli ägare till en stor flaska av vardera Bayou och Kubla Khan.


Pic: Flaskor från Black Phoenix Alchemy Lab

4 kommentarer:

Anonym sa...

Rebella, jag tror jag älskar dig.
Jag hade aldrig upptäckt BPAL om det inte vore för dig. Jag har bara läst om några av deras dofter nu ikväll, men kan lugnt konstatera att jag vill ha ALLA! Och jag som är ett stort fan av Hellboy... Ååååå, jag tror jag drömmer!

Räkna med att jag vill beställa!

Exalterade hälsningar Therese

Emmanuel sa...

Hej!

Jag är jättegärna med på en sambeställning från BPAL! När är deadline för beställningslistan?

Anonym sa...

En liten resa till Skövde kan Du väl vara värd :)
jag fastnar i den där hemsidan, så mycket roliga ingångar till dofterna, väldigt förföriskt. Vissa av de där små flaskorna ser ju fantastiskt fina ut med sina etiketter, men jag får väl börja med prover och inte vara hur lättflörtad som helst. Mail kommer i helgen, hoppas det inte är försent. / Mimmi

Susanna sa...

Jag skulle gärna varit med! Men antar det är försent nu? (varit bortrest osv)