söndag 21 november 2010

Ett litet blogguppehåll några dagar.



Imorgon åker jag till Gamleby tillsammans med yngsta dottern och hennes skola. Det ska bli kul att få delta i hennes skolarbete och aktiviteter lite närmare och ganska intensivt. Har fått vissa förhållningsregler från dottern, framför allt kretsar dessa omkring hur jag bör se ut. Inte för mycket smink och jag måste borsta håret! :) Däremot verkar hon inte gruva sig för att jag ska säga pinsamma saker iallafall. Och parfym tycker hon att jag ska ta med mig. Det tycker jag med även om skolmiljö inte är den optimala att använda parfymer i, men tydligen dränker sig tjejerna i hennes klass med diverse Britney Spears, Paris Hilton och Christina Augilera-parfymer så jag kan ju inte störa någon om jag tar på mig någon droppe av någon diskret Annick Goutal eller L'Artisan?

Om det är OK att bära parfym när man ska iväg tillsammans med (högstadie)-barn, vilka parfymer skulle du ta med? Jag tänker mig ganska diskreta, hudnära, men mysiga, varma och trivsamma dofter. Även om flickorna "stinker" parfym själva, så tror jag att de kan ha mycket bättre luktsinne än många vuxna och kanske särskilt annorlunda dofter kan uppfattas. Dottern använder förresten nästan bara Jessica Simpsons Fancy i skolsammanhang, men när hon kommer hem tar hon gärna på sig mer annorlunda dofter.

När jag kommer hem igen från Gamleby hoppas jag att jag har en del spännande att skriva om på bloggen. Några riktigt långväga parfymer kommer förhoppningsvis presenteras här, om än det kan ta ytterligare någon vecka. Och jag hoppas också att ett riktigt bra erbjudande kommer at dyka upp. Missa inte det.




Pic: Torget Gamleby.

Inga kommentarer: