tisdag 29 december 2009

Tangentbordskollaps!

Den här datorn jag sitter vid är si så där 8 år gammal och har överlevt en hel familjs inte alltför datakunniga härjningar längre än vad man skulle kunna tro.


Nu är den infekterad av något elakt virus, igen! Så egentligen skulle inte gårdagens inlägg ha slutat så tvärt, men plötsligt bytte massor av tecken på tangentbordet plats. Idag verkar det fungera som vanligt igen.


Jag hade ju några parfymer kvar att nämna.


BÄSTA TRÄ:
-M.Micallefs Gaiac


BÄSTA AQUATISKA:
-Profumum Romas Aqua di Sale
-Profumi di Pantellerias Approdo
samt
-Nicolas Danilas Asian Gardens


Nu är ju inte allt frid och fröjd, tyvärr försvinner ju också bra parfymer och hela parfymlinjer. Sörjd och saknad är förstås Ava Luxes underbara parfymer, det känns så förargligt att de slutat tillverkas innan jag hunnit köpa på mig mer. Men, flera av dofterna finns att få i parfymolja hos Ava Luxes Etsy-butik. Serena Ava Franco som driver Ava Luxe har tydligen gjort såna här uppehåll förut, så vi kan ju hoppas att det är just ett uppehåll, inte ett definitivt slut.


B Never Too Busy To Be Beautiful går också i graven vid detta årsskifte. Jag vet i skrivande stund inte om deras parfymer kommer att överföras till LUSHs sortiment, men kanske? Iallafall är jag glad att jag har några purseprays av 1000 Kisses Deep, Keep it Fluffy, Breath of God och Superworldunknown m.fl.

5 kommentarer:

Katinka på www.farmorsbloggen.se sa...

Vilken härlig och annorlunda blogg! Då undrar jag förstås vad du skulle säga om doften som jag fick av min man i julklapp!:-) Jag blev så glad och överraskad, det är den första parfymen han köpt till mig, och vi har ändå varit gifta i 33 år! Den heter The´ vert au Jasmin, det är en eau de toilette och märket är LÓccitane

rebella sa...

Katinka: Hej och tack. Vad kul att du fick en parfym i julklapp. :)

L'Occitane gör bra och ganska "rena" dofter, den du har fått är nog både uppfriskande och varm på samma gång. Jasmin och grönt te tillsammans låter som en sprudlande kombo. Hoppas du kommer att trivas med den.

Bipbap sa...

8 år er bra lenge for en pc, så det synger vel litt på siste verset kanskje. Kjedelig når det ikke virker.
M.Micallefs Gaiac er en drøm jeg skal teste ut litt bedre. Har rett og slett så mye prøver nå, men Gaiac er en av de store jeg må stifte bedre bekjennskap med :D

Bipbap sa...

Glemte å si at jeg deler din bekymring for Ava Luxe. Irriterer meg at jeg ikke kjøpte Madame X og Midnight Violet mens de fortsatt var :( Vi får håpe det beste. Serena er så talentfull, og det er trist om hun ikke skal bruke evnene sine 100 %. Madame X finnes dog i olje. Visste ikke at B Never Too Busy To Be Beautiful er slutt. Det var også noe jeg hadde tenkt å gjøre meg mer kjent med :(

rebella sa...

Bipbap: Jag tror vi får satsa på en ny dator snart. Skulle den här bryta ihop helt så har vi tack och lov sonens dator som vi kan kidnappa i nödfall.

Serena slutade så tvärt, hade man fått lite förvarning hade man ju passat på, men kanske hon återkommer, hon har ju gjort det förut.