torsdag 4 december 2008

Alla goda ting är tre...



Vet inte om det är åldersbetingat, men jag tänker på den där mindre roliga fortsättningen som har med sexuellt överförda sjukdomar att göra. Fast det jag ska skriva om har inte ett dugg med den saken att göra.

Igår fick jag tre mycket trevliga prover med posten (Tack, Tussan!) Comme des Garcons HM, som jag gillade mycket och Chanel No 5 i nyversion, Eau Premieré, som jag också tyckte om, möjligen var den lite klen och så Hermessence Ambre Narguilé som var kärlek vid första sniffet. Aaaaaaah, bara så himla bra, fick mig nästan att börja dregla på fläcken. Perfekt för den här årstiden också, varm, kryddig, mjuk, sensuell, mumsig och en massa andra bra saker. Det värsta när man blir tokkär i en sån parfym brukar vara att de är dyra och lite krångliga att få tag på. Krånglet kan väl gå an, men tusenkronorsparfymer är liksom lite för dyra för mig. Eller mycket för dyra, så är det bara.

Fast ibland har man tur, tack vare pretty så fick jag veta att det var en liten reseflaska på 15 ml ute till försäljning för det överkomliga priset 25o kronor. Och i skrivande stund är den på väg hem till mig. Jag är så glad att jag skulle kunna hjula om jag kunde hjula. Den lilla rara flaskan kommer definitivt att pryda sin plats i min samling.

Nåja, de andra två goda sakerna då? Jo, en flaska av Vivienne Westwoods Boudoir är äntligen på väg hitåt. Har velat ha den ändå sedan jag fick tag på Anglomania och Libertine, så jag köpte den osniffad och hoppas förstås att jag kommer att tycka lika mycket om den som mina övriga Vivienne Westwood-parfymer. Ett presentset av Geoffrey Beenes Grey Flannel är samtidigt på väg till maken.

Ja, sen väntar jag också på Nude Musk från Ava Luxe, hoppas den hinner komma före jul. Jag längtar efter den och mitt lilla 1 mls-prov är så gott som uppduttat.

Vad annars kan jag säga än; Mer parfym till folket... och särskilt till mig. :)

Inga kommentarer: