måndag 15 december 2008

En 19-årsdag.


Ja, och inte vilken 19-årsdag som helst. Nej, idag är det vår 19:de bröllopsdag. Och vad gör man en dag som denna? Jo, jag hade tänkt att maken skulle få välja vilken parfym jag skulle ha på mig dagen till ära, i gengäld kanske jag skulle få välja vilken han skulle ha. Sen hade vi tänkt gå och äta lunch och sen hem och softa lite innan alla barn började komma hem från skolan.

Det blir sällan som man planerar. Makens schema blev förskjutet, det blir ofta det, kan det månne ha att göra med att han arbetar på en akutmottagning? *hmm* Han som skulle ha haft en ledig dag idag hamnade istället mellan två nattpass och behöver sova mer än han behöver ranta runt på stan med mig.

Yngsta sonen har blivit sjuk, det ser ut som om han har påssjuka, men det är ju alla vaccinerade mot nu för tiden, så jag vet inte riktigt vad han lider av? Något svullet är det iallafall och det blir väl till att ringa vårdcentralen och beställa tid.

Vi får helt enkelt förlägga firandet retroaktivt till morgondagen, då ska vi gå på teater. Och inte vilken föreställning som helst heller, utan yngsta dottern på scen i en uppsättning av Nötknäpparen på Nyköpings Teater. Nyköpings Teater är en mysig liten teater från 1884, det är en njutning bara att få vistas där. Dessutom brukar Nyköpings Teaterskolas föreställningar vara riktigt bra och underhållande, trots att det mest är barn och ungdomar som står på scenen. Ifjol satte de upp Kaidan, en japansk samling av sägner med övernaturliga inslag och jisses vilka vackra kostymer de hade fått till och vad spännande det var och hur i all världen kan man få klumpiga små barn att dansa runt på scenen så himla proffsigt? Ja, jag är stolt, men det är inte alla föräldrar som kan säga att Torsten Flinck har stått på samma scen som ens yngsta dotter (11 år). Dock inte samtidigt förstås.

Jag är rädd för att ovanstående inlägg har väldigt lite med parfym att göra, men man firar ju inte sin 19:de bröllopsdag mer än en gång, ellerhur?

Inga kommentarer: