måndag 15 december 2008

Hastighetsrekord?

Istället för en trivsam lunch på en av stadens bättre lunchrestauranger med maken blev det en skränig lunch på McDonalds med minsting, men värre kan man ju ha det?

Iallafall när jag återvände hem från stan så hade posten kommit och nästan översvämmat brevlådan med parfymer från när och fjärran. Luckyscent måste ha slagit något av ett hastighetsrekord så här i pre-julposten, då jag beställde i torsdags och proverna kom fram redan på måndag? Nån som har varit med om snabbare? Och vilka prover ska jag roa mig med framöver?

Jo, det blev CdGs senaste Stephen Jones, Boudicca av Wode, L'Air de rien av Miller Harris, Vanille Tonka av Parfums de Nicolaî, Angels Trumpet DL & Co (samma som gjort mitt superdoftljus Opium Den), samt tre olika versioner av Loukhoum från Keiko Mecheri; Loukhoum, Loukhoum parfum de Soir och Loukhoum eau poudrée.

Från vårt fina grannland Norge kom ett trevligt litet paket med en miniflaska av Dolce&Gabbanas Sicily samt prover av: Acqua di Parma-Mandorlo di Sicilia, Menard-L'Eau de Kasaneka, Les Néréides-Imperial Opponax, Penhaligons-Lavendula och Jean Patou-Sira des Indes.

Hur ska jag kunna bestämma mig för vart jag ska börja?

Ja och som grädde på moset kom också en leverans från England med stora flaskor av Vivienne Westwoods Boudoir, Geoffrey Beenes Grey Flannel och.... det kan jag inte avslöja för det ska bli en julklapp till äldsta sonen, inte för att jag tror han läser min blogg, men men...

Annars börjar det väl kanske bli på tiden med en recension av Opium Den?

Inga kommentarer: