fredag 12 december 2008

Lite julshopping i Norrköping.




Efter att ha flyttat från Norrland som ligger hundra mil från "allt" så känns det som att Nyköping ligger så centralt beläget som en liten stad kan ligga. Det är tio mil till Stockholm och fem mil till Norrköping och inom en radie på ungefär femton mil ligger massor av städer och andra platser som är roliga att besöka. En sträcka på femton mil är typ ingenting för en norrlänning. Man kan ju förstås också vända på det och säga som min kära morbror "Vad ska jag till Stockholm att göra, det ligger ju så avsides"...

Igår var jag och maken iallafall till Norrköping, det är en behändig stad att ha inom räckhåll. Inte alls så stort och stressigt som Stockholm, men ändå tillräckligt stort för att erbjuda lite variation när man blivit less på att strosa runt i Nyköping. Dessutom gillar jag själva Norrköping, de gamla industrikvarteren är ett måste att besöka någon gång. Bilden här ovan föreställer byggnaden Strykjärnet, som numera inrymmer Arbetets Museum och ligger på Laxholmen.
Jag höll på att impulsköpa en flaska av Diors Hypnotic Poison på Kicks, men sen stoppade jag tillbaka den med ett gnällande läte eftersom jag insåg att jag nog kunde få tag på den billigare på något annat vis. Så det blev ingen parfymshopping nu heller, jag har kommit på att jag aldrig (eller i stort sett aldrig) köper parfymer så där i butik. Däremot blev det en hel del inköp på Lush, som nyligen har öppnat butik i Norrköping. Jag är rätt svag för Lush, jag gillar deras produkter och tycker de håller en god kvalitet. Tidigare i höstas testade jag deras färska ansiktsmask Cosmetic Warrior och den var verkligen effektiv. Nu hade de tyvärr inte den, men jag köpte masken Cupcake istället. Den luktar godare -än Cosmetic Warrior-, men är brun och ja, ni kan ju gissa vad mina barn tyckte att det såg ut som (jag med för den delen). Sen blev det ett gäng badbomber och någon julklapp (avslöjar inte vad eller till vilka), men jag hoppas det blir uppskattat. Jag ska försöka recensera lite Lush-produkter vid tillfälle, det finns ju annat än parfymer som luktar gott.
Nåja, vad gjorde det väl att jag inte köpte Hypnotic Poison, när jag kom hem så hade min fina flaska av Nude Musk kommit i brevlådan. Glädje! Och snälla Clivia hade stoppat med ett extraprov på Ava Luxes The Noir och Donna Karans Chaos! Yes! Vad roligt. :)
Sen heter det ju att det man förlorar på gungorna tar man igen på karusellerna, eller tvärtom. För när jag kom hem var jag bara tvungen att beställa lite prover från Luckyscent (Tokyoprovet från The Perfumed Court får vänta). Jag känner ett enormt behov av att få veta hur bland annat en viol som blivit träffad av en meteorit luktar, alltså Comme des Garcons senaste skapelse Stephen Jones. Sen blev det lite annat smått och blandat när jag ändå var i farten.
Nåja, nu ska här testas. Chaos.

Inga kommentarer: