onsdag 19 november 2008

Ava Luxe - Film Noir


Du vet inte om det än, men innan jag skrivit klart detta inlägg kommer du också att vilja gå omkring och dofta som en askkopp. Det är lugnt, jag visste inte heller att jag ville göra det innan jag hade provat Ava Luxes Film Noir.
Men, luktar den verkligen askkopp? Va? Nah, den sägs vara en läderdoft och det är den ju också. En riktigt, riktigt trevlig läderdoft för att vara mer specifik. Jag gillar lädret i Film Noir väldigt mycket, det blir lite spritzigt med hjälp av bergamott, men jag tycker definitivt att det är en doft som även funkar på män. Så är du nyfiken på läderdofter bör du defintivt ge Film Noir en chans, men framförallt om du är nyfiken på att lukta askkopp. För det gör Film Noir på mig, riktigt mycket och det luktar... riktigt, riktigt gott. Trevligt. Jag kanske är fördärvad sedan barndomen, då mina föräldrar båda var rökare och på den tiden rökte ju alla inomhus och omkring barn. Inte så himla konstigt då att jag finner lukten av askkopp hemtrevlig.
Det är ingen gammal, äcklig askkopp. Nej, det är ren aska, fint fimpade cigaretter och precis som på bilden är cigaretterna tända med tändstickor som ju också luktar speciellt och rätt gott om ni frågar mig.
Är du orolig inför askkoppsdoften, så kan jag lugna dig med att doften av askkop är tydligast i början, för att sedan mer och mer domineras av den väldigt trevliga, murriga liksom råa läderdoften.
Jag kommer att beställa en stor flaska Nude Musk snart, men ju mer jag tänker på det ju mer inser jag att jag nog inte kommer att klara mig utan även en stor flaska Film Noir. Den är nästan Nude Musks motsats, men de har ett gemensamt, jag tycker att de båda är sexiga dofter. Har inte provat än, men jag är övertygad om att Nude Musk och Film Noir skulle gå ypperligt bra att blanda, resultatet borde kunna bli lysande. Ungefär som... efteråt rökte de (båda läderfetischisterna) en cigarett... eller ja, två, men rökte iallafall! Insåg just att det är väldigt, väldigt länge sedan jag rökte efter... hmmmm, och inte är jag läderfetischist heller! Tänk vad man går miste om.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Now I'm dying to try Nude Musk--it sounds lovely! I know this is off topic, but have you tried anything from Byredo? I really want to sample Pulp (which is very different from what I usually wear but sounds so delicious) but don't have access to it.

Suzanne

rebella sa...

Nude Musc have my strongest recommendations.

I haven´t -yet- tried anything from Byredo, but I feel like I should, after all it´s kind of swedish.