fredag 7 november 2008

En opiumhåla i radhuset...


Ja, vårt superdyra doftljus Opium Den från Modern Alchemy har kommit. Första beställningen från First in Fragrance/ Aus liebe zum Duft http://www.ausliebezumduft.de/ och snabbt gick det och med ett trevligt brev där det står att vi ska ha så kul med vårt doftljus. Hur har man kul med ett doftljus? *hmm* Vet inte om det är språkförbistring, eller om personen som skrivit har humor? Ett litet parfymprov var också bifogat.
På bilden som jag klistrat in ovan finns en lampa i taket och det lustiga är att vi har en ganska lik lampa (för levande ljus) i taket i vårt sovrum.
Ljuset är jättefint och rött och ljuslyktan ser väldigt exklusiv ut i frostat rött glas med en etsning som föreställer en opiumhåla. Jag faller för hela kitet, det finns massor av andra doftljus i samma serie som jag/vi skulle vilja ha, men doftljus i den här prisklassen beställer man inte särskilt ofta läs: en gång per säsong!
Hur luktar det då? Ja, nu har vi ju bara tänt det en gång och en ganska snabb gång också, för man vill ju inte slösa med dyrbarheterna. Men, det luktar gott. *hee* Det luktar faktiskt väldigt gott, men jag tror att jag ska prova det några gånger innan det blir frågan om en fullständig recension.
Snart är det helg och farsdag. På lördag kommer förhoppningsvis mellandottern hem från Öland, efterlängtad och saknad. På söndag är det Fars Dag, så dagen till ära tänkte jag skriva ett blogginlägg dedikerat till kära mannen, och sen ska jag på Oriflame-party hos en kompis! Jösses då, har aldrig vart på nåt sånt tidigare, men jag vet iallafall en sak jag inte tänker köpa och det är... parfymer!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad härligt ni unnade er ett verkligen lyxigt doftljus! Jag har bara köpt Voluspas doftljus hittills men är farligt sugen på ett fint från Diptyque, gärna Galliano-doften med det snygga tidningstrycket på glaset

rebella sa...

Ja, det tycker jag (vi) också. Tiden får utvisa om det verkligen var värt närmare femhundra kronor.