torsdag 20 november 2008

För många bra parfymer för mitt bästa.

Har precis kommit hem efter en snabbsväng in till stan, då jag kapitulerade och köpte den där makeup-lådan med ögonskuggor från Viva la Diva som var och varannan skönhetsbloggare har skrivit om. Priset är ju som hittat, passade även på att köpa en ny pincett då min gamla mest har haft funktionen som nåt att svära åt snarare än nåt att plocka mina ögonbryn med. Och hmm, jag förstod hur dålig min gamla måste ha varit då jag provade min nya direkt jag kom hem och den liksom funkade till det den är till för, nämligen plocka ögonbrynen. Ont gör det fortfarande, men känns rätt skönt när förargliga hårstrån lossnar på första försöket.

Nåja, ärligt talat är jag ingen make up-junkie, jag gillar smink och har en nätt liten sminklåda med en hel del smått och gott i, men jag har inget brinnande intresse, som för parfymer.

Så till mitt älsklingsämne, parfymer. Jag fick hem mitt samplepack från Luckyscent igår, och mest av alla elva har jag varit nyfiken på Parfumerie Generals Felanilla (fast knasigt namn tycker jag). Jag trodde den skulle kunna vara en riktigt bra, djurisk vanilj... hmm, ja hur luktar det egentligen? Jo, som Felanilla! Den är underbar! Faktiskt blev det kärlek vid första sniffet som med Ava Luxes Nude Musk. Ojoj. Massa ojoj. Jag hade precis börjat få ihop en bra önskelista med en annan doft från Parfumerie General överst, nämligen Aomassai. Men, nu är jag minst lika sugen på Felanilla. Och förstås kan jag inte få båda, jag har ju dessutom joinat en sambeställning från Ava Luxe på fina pretty: http://pret-ty.se/2/ så då blir det iallafall en flaska Nude Musk, men jag är oerhört sugen på en flaska Film Noir också, men den får helt enkelt vänta!

Parfumerie General förresten, jag har provat igenom ett antal av deras dofter nu, Aomassai och Felanilla är mina stora favoriter, men sen har de några andra jag gillar också Brulure de Rose och Drama Nuui som jag också provade för första gången igår (riktigt bra jasmindoft, men hamnade i skuggan av Felanilla). Sen har de några som i min näsa luktar riktigt konstigt, med Musc Maori som konstigast.

Jag ska bestämt ta och skriva några riktiga recensioner av Parfumerie General snart, det förtjänar deras parfymer tycker jag.

Inga kommentarer: