torsdag 27 november 2008

Kaffe och lakrits.


Jag tycker om kaffe, på morgnarna dricker jag en stor balja kaffe med mjölk... och socker! Annars försöker jag undvika att ha socker i kaffet, men just på morgonen så behövs det där lilla extra energitillskottet. Jag är ingen kaffetrumma (som de sa förr, vet inte riktigt varför dock) som dricker litervis med kaffe per dag, men jag varken vill eller kan avstå helt heller. Och, vad har nu kaffe med saken att göra? Jo, det är också en allt vanligare not i parfymer. Och jag tycker det vore riktigt trevligt att gå omkring och lukta lite lagomt av kaffe, problemet är att kaffedoft försvinner på mig. Både Parfumerie Generals Aomassai och Comme des Garsons Wood Coffee luktar jättegott tycker jag, men kaffe? Jo, visst lite kaffe finns där i början, men sen *slurpslurp* så suger min hud liksom åt sig minsta kaffedoftsmolekyl. Sjuttsingen också, för till skillnad från plommon och metall så vill jag ju åt den där kaffedoften! Och, det finns tröst, A*Men Pure Coffee luktar kaffe, till och med på mig och till och med ganska länge! Så den börjar kännas som ett måste köp för mig, problemet är väl mest att det lär bli en doft som jag och maken kommer att slåss om.
Och lakrits då, jo lakrits är en storfavorit hos mig, jag älskar lakrits, särskilt saltlakrits/salmiak. När andra äter choklad dagarna före mens så äter jag saltlakrits (eller snabbmakaroner, men det har inte med saken att göra). Så, tänk så praktiskt med lakritsparfym! Då skulle jag lätt kunna spraya på mig den när jag blir lakritssugen. Men, nehe, lakrits försvinner också på mig. Jag har en flaska Lolita Lempicka, som jag är tämligen förtjust i, men den omtalade lakritsnoten blir till intet på mig. Däremot på döttrarna (de lånar den gärna) så luktar den så gott av lakrits att det vattnas i munnen på mig. Varför? Jag har än så länge inte hittat någon parfym med lakritsnot som håller på mig. Är det nån som har nåt bra förslag på lakritsparfym? Vilka noter tenderar att försvinna på dig?

3 kommentarer:

Anonym sa...

En sväng förbi COW får det väl bli? Hoppas ni får en skön dag

Anonym sa...

Äh, skrev kommentar till fel inlägg *Blind* Du fattar säkert hur det var tänkt

rebella sa...

Någon sväng förbi COW blev det tyvärr inte, vi hmande på Drottninggatan och dottern skulle nödvändigtvis in på HM, så efter 45minuters buffande med hysteriskt julshoppande tonårshorder började maken se lite knäsvag ut... Vi hade det trevligt iallfall och min väninna hade påpassligt glögg färdig när vi kom inramlande. :)