onsdag 28 januari 2009

Samla på hög.

Jag har alltid undrat över hur vissa parfymälskare verkar ha mängder med oprovade parfymprover liggandes. Fram till för två veckor sedan hann jag med att prova nya dofter i ungefär den takt jag fick hem dem. Men, sen blev vi med valp.

Så plötsligt börjar parfymerna travas på hög även hemma hos mig. I skrivande stund har jag minst 20 (eller 40, om jag räknar med vaxproverna från Serge Lutens) små provrör som jag inte hunnit testa. Att jag dessutom översvämmats av underbara, trevliga och intressanta parfymprover på sista tiden gör ju sitt till.

Så, hur gör ni med era parfymprover? Testar en per dag, eller flera? Kastar ni er över riktigt efterlängtade prover direkt, eller sparar ni det till något extra särskilt tillfälle? Testar ni ny dofter omsorgsfullt under flera dagar, eller går det snabbt? När ni testar en parfym ni inte gillar, ger ni den fler chanser eller inte?

Imorgon blir det förhoppningsvis tid till en recension. Jag har många härliga doftupplevelser att dela med mig av.

Inga kommentarer: