fredag 2 januari 2009

Nytt år, nya parfymer.


Nyårsaftonen firades i stillhet hemma i radhuset med barn, barnbarn och svärson. Bjöd på ugnsbakad lax med saffrans-och chilimajonäs samt potatisgratäng, till efterrätt blev det glassbomb. Hann med en liten parfymprovning med stora dottern och hon har även slagit till och beställt sig en alldeles egen stor flaska av Anglomania.
På nyårsaftonen hade jag på mig Etat Libre d'Oranges Vraie Blonde och för mig gjorde den stämningen festlig, fastän vi inte drack någon champagne.
Vilka nya parfymer har jag på gång så här i inledningen av året? Jo, min Boudoir har hittat ett nytt hem i Norge och i utbyte blev det en flaska av Chopards Casmir, samt tre små överraskningar i form av Diors Midnight Poison, Dolce&Gabbanas The One och Hermes Eau de Merveilles. Har just nu på mig Casmir och den är en varm och behaglig orientalisk vanilj.
Jag väntar på inte mindre än 16 prover som jag beställde före jul, hoppas att de landar i Sverige snart. Vilka prover det är? Ja, det får bli en överraskning, för som vanligt har jag en plan...
Och så kunde jag inte låta bli att skicka efter en flaska av Diors Hypnotic Poison, då jag hittade den till ett mer än bra pris på http://www.fragrancedirect.co.uk/Hypnotic-Poison/Christian-Dior-Hypnotic-Poison-Eau-de-Toilette-Spray-30ml/invt/0000124 och för en gångs skull har jag testat parfymen INNAN jag köper den.
Jag lovade en överraskning före nyår och egentligen vet jag inte om det är så mycket till överraskning, men jag har bestämt mig för att göra ett försök att blogga på engelska.

Inga kommentarer: